بانک

شماره شبا بانک ملت + نحوه دریافت آن

شماره شبا بانک ملت + نحوه دریافت آن

اهمیت استفاده از شماره شبا بانک ملت چیست و نحوه دریافت آن چگونه است؟ شماره شبا، درواقع شناسه حساب بانک ایران (IBAN) است که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی، جهت استانداردسازی و تسهیل مبادلات بین‌المللی و بین بانک‌ها، مطابق با استاندارد ISO13616، طراحی و تولید شده است.

ما در این مقاله به بررسی اهمیت استفاده از شماره شبا و نحوه دریافت شماره شبای بانک ملت می‌پردازیم تا در صورت نیاز به استفاده از شماره شبای بانک ملت، به اطلاعات مربوط به نحوه دریافت آن دسترسی داشته باشید؛ پس با ما همراه باشید.

اهمیت استفاده از شماره شبا بانک ملت

ساده‌ترین راه برای انجام هر نوع خدمات بانکی مربوط به بانک ملت، دریافت و استفاده از شماره شبای بانک ملت است. با دریافت شماره شبای بانک ملت دیگر نیازی به نام بانک، کد مربوط به شعبه، نوع حساب و یا هر نوع اطلاعات دیگری ندارید و فقط با داشتن کد ۲۴ رقمی می‌توانید، سریع‌تر از هر روش دیگری، هر مقدار پولی را که می‌خواهید به حساب مقصد انتقال دهید.

در روش کارت به کارت، هزینه جابه‌جایی پول به شکل پلکانی محاسبه می‌شود و اگر بخواهید مبلغ زیادی را انتقال دهید، باید کارمزد زیادی را پرداخت کنید؛ اما انتقال پول به کمک شماره شبا بانک ملت، هزینه کمتری نسبت به دیگر روش‌های انتقال پول در سیستم بانک ملت دارد.

شماره شبای بانک ملت برای هر شخصی منحصربه‌فرد است و حتی اگر رقمی را به‌صورت پس‌وپیش و یا به ‌اشتباه وارد کنید، امکان انتقال آن به حساب شخص دیگری وجود ندارد و تراکنش بانکی شما تا زمانی که شماره شبای بانک ملت را به‌درستی وارد نکنید، انجام نمی‌شود.

نحوه دریافت شماره شبا بانک ملت

برای دریافت شماره شبای بانک ملت می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. برای دریافت شماره شبای بانک ملت می‌توانید از طریق روش‌های زیر اقدام کنید.

مراجعه حضوری به شعب مختلف بانک ملت

برای دریافت شماره شبای بانک ملت، می‌توانید تنها با دردست‌داشتن شماره ‌حساب یا شماره کارت خود، به یکی از شعب بانک ملت مراجعه کنید و شماره شبای خود را دریافت کنید؛ اما باید توجه کنید که این روش کمی زمان‌بر است.

دریافت شماره شبای بانک ملت از طریق خودپرداز

یکی دیگر از روش‌های دریافت شماره شبا بانک ملت، مراجعه به خودپرداز است. برای دریافت شماره شبای بانک ملت، باید به خودپرداز بانک ملت مراجعه کرده و شماره شبای مربوط به بانک خود را دریافت کنید. این روش به دلیل صرف‌کردن زمان زیاد در صف خودپرداز، کمی زمان‌بر است.

دریافت شماره شبای بانک ملت از طریق پیامک

یکی دیگر از روش‌های دریافت شماره شبای بانک ملت، پیامک است. برای این کار باید شماره‌حساب بانک ملت خود را به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۰۵ ارسال کنید. در این روش علاوه بر هزینه، احتمال خطا در آن نیز زیاد است.

دریافت شماره شبای بانک ملت از طریق کد ussd

یکی دیگر از روش‌های دریافت شماره شبا بانک ملت، از طریق کد USSD است. این روش کمی زمان بر بوده و نیاز به اطلاعات زیادی دارید. برای دریافت شماره شبای بانک ملت از طریق این روش باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • کد *۷۱۲# را شماره‌گیری کنید.
  • گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.
  • گزینه ثبت کارت را انتخاب کنید.
  • شماره کارت بانک ملت را به‌دقت وارد کنید.
  • سپس کد بانک ملت را انتخاب کنید.
  • روی گزینه دریافت کد شبا کلیک کنید.
  • بعد شماره حساب را وارد کنید.

دریافت شماره شبای بانک ملت از طریق سامانه بانک ملت

یکی دیگر از روش‌های دریافت شماره شبا بانک ملت، استفاده از سامانه تحت وب بانک ملت است. برای این کار باید آدرس بانک ملت را در مرورگر گوشی و یا کامپیوتر خود وارد کرده و طی مراحلی شماره شبای خود را دریافت کنید. این روش نیز نیاز به اطلاعات زیادی دارد و زمان‌بر است.

دریافت شماره شبای بانک ملت از طریق سامانه رسید ۲۴

سامانه رسید ۲۴ سرویسی را برای شما راه‌اندازی کرده است که به‌آسانی می‌توانید با پرداخت کارمزد، شماره کارت بانک ملت خود را به شماره شبا تبدیل کنید. برای این کار فقط باید در فرم تبدیل‌گر مربوط به صفحه سامانه رسید ۲۴، شماره کارت بانک ملت خود را وارد کنید و با کلیک روی دکمه محاسبه، شماره شبا بانک ملت خود را دریافت می‌کنید.

دریافت شماره شبای بانک ملت با رسید ۲۴

سامانه رسید ۲۴ ارائه‌دهنده بهترین و جدیدترین ابزارهای مالی و بانکی است. این سامانه دارای نماد اعتماد فعال و درگاه پرداخت بانکی بوده و در حال حاضر یک ابزار تبدیل و استعلام آنلاین شماره شبای تمام بانک‌ها است؛ همچنین در آینده ابزارهای استعلامی و امکانات بیشتری در سامانه رسید ۲۴ ارائه خواهد شد.

رسید ۲۴ یک سامانه تخصصی برای استعلام و گرفتن اطلاعات بانکی انواع حساب‌های بانکی ایران و بانک ملت است. از طریق این سامانه می‌توان شماره حساب بانک ملت را به شماره شبا بانک ملت تبدیل و یا آن را استعلام کرد؛ علاوه بر این، بخش پشتیبانی این سامانه از طریق تماس تلفنی، همواره پاسخگوی شما مشتریان خواهند بود.

 سخن پایانی

شماره شبا در واقع شناسه حساب بانکی ایران است که در راستای استانداردهای جهانی IBAN طراحی و تولید شده است و هدف از آن یکپارچه کردن تمامی حساب‌های بانکی است. استفاده از روش‌های مختلف برای انجام عملیات بانکی بانک ملت، همواره بسیاری از مشتریان آن را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. ازاین‌رو، برای انتقال بین ‌بانکی، به یک فرمت بین بانکی یا شناسه یکتا به اسم شماره شبا نیاز است.

ما در این مقاله به بررسی در این مقاله به بررسی اهمیت استفاده از شماره شبا، نحوه و روش‌های دریافت شماره شبا بانک ملت پرداختیم تا در صورت نیاز به استفاده از شماره شبای بانک ملت، به اطلاعات مربوط به نحوه دریافت آن دسترسی داشته باشید.

سؤالات متداول

۱. آیا برای دریافت شماره شبای بانک ملت باید فقط به بانک مراجعه کرد؟

خیر روش‌های زیادی برای دریافت شماره شبا بدون مراجعه به بانک وجود دارد.

۲. اهمیت استفاده از شماره شبای بانک ملت چیست؟

سریع‌ترین روش برای انتقال پول، جابه‌جایی پول بدون نیاز به کارمزد، منحصربه‌فرد بودن شماره شبا برای هر شخص

۳. بهترین روش دریافت شماره شبا بانک ملت چیست؟

دریافت شماره شبا از طریق رسید ۲۴

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *